Augstās kvalitātes dēļ Yokohama riepas ir guvušas atzinību visā pasaulē. Uzņēmums atvēl ievērojamus līdzekļus zinātniskiem pētījumiem, kas ļauj regulāri nākt klajā ar jaunām inovācijām. Viens no interesantākajiem Yokohama inženieru piedāvātajiem risinājumiem ir apelsīnu mizu eļļas iekļaušana riepu sastāvā.

Jauni materiāli – labākas riepas

Uzņēmums Yokohama vienmēr ir bijis riepu ražošanas nozares pionieris un progresa virzītājs. Tā laboratorijās tiek pētīti ne tikai dažādi gumijas maisījumi. Zinātnieki izstrādā arī pavisam jaunus materiālus, kurus varētu izmantot gan riepu ražošanā, gan citas nozarēs – metālus, plastmasas, dažādas šķiedras, utt.

Praktiski izgudrojumi

Šie izgudrojumi jau tagad tiek veiksmīgi izmantoti rūpniecībā, sporta industrijā, aviācijā un kosmosam paredzēto precu ražošanā. Piemēram, ir noslēgts sadarbības līgums ar kompāniju Boeing par ūdens tvertņu un citu iekārtu piegādi modeļiem 737, 747, 767 un 777.

Testēšanas trases

Yokohama pieder vairāki riepu testēšanas laukumi un trases, tajā skaitā 1.69 miljonus kvadrātmetru lielā Āzijas Testu Centra trase ar iespēju pārbaudīt riepu veiktspēju 4km garumā pie ātruma virs 200 km/h.

Riepu testēšana iekštelpās

Uzņēmumam ir arī divas slēgtas testēšanas trases: YTCS Zviedrijā un TTCH Japānā. Tas dod iespēju pārbaudīt ziemas riepas uz ledus un sniega jebkura laikā, neatkarīgi no gaisa temperatūras ārpusē. Turklāt, kontrolētos apstākļos testu rezultāti ir precīzāk izmērāmi.

Apelsīnu eļļas revolūcija

Apelsīnu mizu eļļa ir nozīmīga gandrīz visu jauno Yokohama riepu modeļu sastāvdaļa. Tā ir viena no lipīgākajām dabiskajām vielām pasaulē, un to tiešām iegūst no apelsīnu mizām. Iekļaujot apelsīnu eļļu gumijas sastāvā, uzlabojas riepu energoefektivitāte, kalpošanas laiks un bremzēšanas īpašības uz slapja ceļa.

Gumijas iegūšana

Gumiju iegūst vulkanizējot dabīgo vai mākslīgo kaučuku. Atkarībā no riepas tipa un mērķa, kādam tā paredzēta, gumijas sastāvā var ietilpt pat vairāki simti dažādu izejvielu. Visa pamatā ir elastomēri - polimēru materiāli, kam raksturīga liela elastība. Riepu gadījumā tā ir dabīgā vai sintētiskā gumija. Tāpat izmanto arī silīcija dioksīdu, kas neļauj gumijai plīst un tehnisko oglekli, kas daudzkārt palielina nodiluma pretestību. Turklāt melnā krāsa lieliski absorbē ultravioleto starojumu, šādi pasargājot riepu no plaisāšanas un lūšanas.

Kas padara riepas labākas?

No šīm sastāvdaļām iespējams izgatavot diezgan labu gumiju, un ilgu laiku cilvēki ar šāda materiāla riepām arī pārvietojās. Taču tās bija vai nu ar labu saķeri, bet īsu kalpošanas laiku, vai arī otrādi – kalpo salīdzinoši ilgi, taču ir pārāk cietas. Tāpēc maisījumam pievieno arī citus elementus: eļļas, sveķus un dažādas ķimikālijas, piemēram sēru. Taču arī šeit pastāv pretruna: uzlabojot saķeri, palielinās rites pretestība un, līdz ar to, arī degvielas patēriņš. Savukārt samazinot rites pretestību, pasliktinās saķere, it īpaši uz slapja ceļa seguma.

Zema rites pretestība un laba saķere vienlaikus

Yokohama zinātniekiem ir izdevies šo problēmu atrisināt, izmantojot patentēto apelsīnu eļļas tehnoloģiju. Pateicoties tā dēvētajam nano gumijas maisījumam, tiek panākts optimāls līdzsvars: zema rites pretestība un laba saķere, jo riepas ir vienlaikus gan cietas, gan elastīgas. Tās ir arī dabai vairāk draudzīgas, jo neatjaunojamo resursu vietā Yokohama izmanto pārtikas rūpniecības blakus produktu – apelsīnu mizas.